Thuiswerken en Thuis trainen

Afgelopen vrijdag een heleboel zaken klaar gemaakt op de zaak en sinds afgelopen maandag ben ik aan het thuiswerken, en aan het thuis trainen. Dit laatste word door het thuiswerken steeds makkelijker:

  • Geen reistijd
  • Computer staat al aan
  • Geen gehaast om kids van de BSO op te halen
  • Je kunt wat langer blijven liggen ‘s ochtends.

Na m’n ziekzijn begin dit jaar, een gewone griep, en behoorlijk wat gedoe in de familiesfeer ben ik sinds een paar weken weer vol energie aan het trainen geslagen. In November een Wahoo Kickr Core aangeschaft tijdens black friday, dus nu geen gedoe meer met lekke banden (ja, lekke banden binnen) en iets minder herrie, en sinds gisteren is die i.p.v. de woonkamer verhuist naar m’n thuiskantoor/opslagruimte en dus ook pain/gaincave.

Als ik kijk naar de grafieken van intervals.icu en de Elevate Chrome Extention dan lijkt dit zo zijn uitwerken te hebben. Aankomend weekeinde heb ik nog een klein stukje buitenfietsen gepland samen met het zusje, die ik uiteraard op gepaste ga houden, om toch nog is een keertje buiten te fietsen.

Allerlei geplande tourtochten waar we ons voor ingeschreven hebben, worden gecanceld of uitgesteld. Begrijpelijk, maar wel jammer, nu het qua conditie de goede kant op gaat had ik echt zin om een mooie tocht te fietsen, maar zelfs de BRM Brevetten gaan niet door 🙁

Dan maar gewoon binnen fietsen en ons aan de richtlijnen van het RIVM houden en de tips van artsen en trainers m.b.t. trainen van harte nemen en dan dus nu een goede basis neerleggen voor tochten in het najaar (?) en daar knallen.

Hoe het gaat met de HomeRide en de Rondevan12, nobody knows, maar juist voor deze twee tochten vind ik het belangrijk om door te trainen en fitter te worden.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.