I hit the gym

Naast het hardlopen hoort een stukje krachttraining onderdeel van je trainingsregime, vind ik dan. Hier heb ik een abbonement bij BigGym voor en ik probeer daar twee keer per week zo’n anderhalf uur te zijn.

Om een beetje warm te worden begin ik altijd met een tiental minuten roeien, dit is een goeie oefening om je hele lichaam op te warmen en ook je ademhaling op orde te krijgen. Met een beetje moeite kun je je hier goed in het “rooie” werken als je zou willen, maar dit natuurlijk niet iets wat je wilt als warming up.

Als m’n warming up er op zit volg ik eigenlijk standaard een aantal apparaten waarmee ik mijn hele lichaam globaal train. Benen, rug, buik en armen en soms daarna nog een kwartiertje op de lopende band om de benen even op te spinnen.

Afgelopen winter was ik hier veel te vinden om m’n hardloop training op de lopende band te doen, dit jaar loop ik echter meer buiten en merk ik dat, als het buiten fris is, je best nog je hardlooptraining in de buitenlucht kan doen. De eerste paar minuutjes zijn fris (of koud) maar hier kun je je op kleden en daarna is het toch wel warm genoeg als je doorblijft lopen. Een tip is wel om als het kan een extra jasje of trui mee te nemen, mocht je nog een eindje van huis zijn en het wil niet meer en je moet gaan wandelen (wat altijd voor kan komen natuurlijk) kun je het snel te koud krijgen. Vooralsnog is het nog korte broeken weer en gaan we na de krachttraining van gisteren vanavond gewoon weer de frisse buitenlucht in.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.