HM – Training – Week 7

Planning voor week 7:

  • Ma Duurloop  Afstand: 6,4 km in 6.20 min/km
  • Di Tempoloop Afstand: 9,6 km, inclusief warming-up en uitlopen; 6,4 km in 5.45 min/km
  • Wo Duurloop Afstand: Afstand: 6,4 km in 6.20 min/km
  • Do Rust / XT
  • Vr Rustige duurloop Afstand: 16 km in 6.41 min/km
  • Za Rust / XT
  • Zo Duurloop Afstand: 8 km in 6.20 min/km

Deze week heb ik me zelf voorgenomen om er weer vol tegen in te gaan, op de planning staat echter een piekweek qua kilometers en training.

De maandag ben ik begonnen met een progressieve duurloop, van in totaal 7,3Km, opgedeeld in 3 stukken qua snelheid. Nu is dat best lastig om snelheden vast te houden maar heb zeker m’n best gedaan.

Eerste stuk was meer warmlopen, ik was voor het eerst weer in m’n lange tight naar buiten gegaan maar dit had bleek naderhand nog niet te hoeven qua temperatuur. Na ongeveer 2,5km het tempo/inspanning wat opgehoogd en dit volgehouden tot het laatste rechte stuk met nieuw glad asfalt bij me in de buurt. Laatste kilometer het tempo verhoogd en vol kunnen houden tot het punt wat ik in gedachten had.

Stravalink: https://www.strava.com/activities/1276957968

2 Weken niet tot nauwelijks lopen heeft er wel ingehakt kan ik merken en heb besloten om deze week qua training aan te passen. Dinsdag krachttraining bij BigGym, woensdag een gewone duurloop van een kilometer of 10, 11. Donderdags hebben we een bruiloft en is m’n vrouw ‘s avonds weg, het is even de vraag of die op tijd thuis is om nog even de sportschool in te duiken voor een uurtje kracht. Vrijdag wil ik dan m’n langzame duurloop doen en zaterdag en zondag ben ik eigenlijk alleen thuis met de mini-me, ik probeer dan een soort thuisgym te gaan doen, m.b.v. een HITT training middels Youtube.

Mocht vrouwlief zondag op tijd thuis zijn (die zit een dag in de Sauna met een vriendin) om ‘s avonds nog een klein duurloopje te maken van een kilometer of 8.

Woensdagavond na het eten weer de schoenen aangetrokken en gegaan, nu een langere duurloop met in gedachten om op het eind nog even de snelheid wat op te voeren, als een soort eindsprint maar ook om mentaal te trainen. Soms moet je pijn lijden om snelheid te maken en dat is nog wel iets wat ik denk ik ietwat moet leren. Volgens strava alleen de laatste 100meter wat sneller maar het was toch echt een halve kilometer

Stravelink: https://www.strava.com/activities/1276959360

Donderdag hadden we overdag een burgerlijke huwelijksvoltrekking en vrouwlief moest voor controle naar het ziekenhuis, ik was dus lekker op tijd thuis en heb nog heerlijk anderhalf uur geslapen. De nacht er voor een paar keer wakker geweest en vroeg wakker dus het was wel even lekker. Daarna de mini-me ophalen van de BSO en 2minuten nadat ik binnen was had ik 2 kids aan me hangen, iets wat eigenlijk een workout is 🙂 Er bleef er eentje mee-eten en ‘s avonds was de mini-me ietwat onrustig en ikzelf was ook wel klaar voor het weekeinde. Geen Youtube workout aangezet maar is gegoogled op fietstraining en wat er bij komt kijken. Toen vrouwlief thuiskwam vrij vlot naar bed vertrokken aangezien er op vrijdag om 7uur begonnen moest worden met werken.

Vrijdag en zaterdag genoten van het weekeinde en niet getrained. Zondag waren m’n ouders op bezoek en die wilden nog even naar Egmond toe. M’n hardloopschoenen aangetrokken en de familie het strand op geduwt en zelf gaan lopen. Na enig zoeken kwam ik de beruchte Bloedweg tegen en die genomen, en een rondje gelopen. Terug op de boulevard een gelletje naar binnen gepropt (ook dit moet je oefenen) en nogmaals hetzelfde rondje gelopen. Het werd sneller donkerder dan ik verwacht had dus na het 2de rondje het restaurant ingedoken waar de rest van de family zat en wat gedronken en een pasta gegeten.

Stravalink: https://www.strava.com/activities/1282263472

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.