HM Training – Week 5

Planning voor week 4:

  • Ma Duurloop Afstand: 6,4 km in 6.20 min/km
  • Di Tempoloop Afstand: 9,6 km, inclusief warming-up en uitlopen; 6,4 km in 5.45 min/km
  • Wo Duurloop Afstand: 4,8 km in 6.20 min/km
  • Do Rust / XT
  • Vr Rustige duurloop Afstand: 14,4 km in 6.41 min/km
  • Za Rust / XT
  • Zo Duurloop Afstand: 6,4 km in 6.20 min/km

Maandagavond begonnen met een klein loopje om te voelen hoe het met de knie ging, dit ging eigenlijk best goed, daarna voor de zekerheid gekoeld met een icepack en de volgende dag kijken of er nog een reactie volgde. Op dinsdag kon ik wel merken dat ik iets gelopen had, beetje stijf gevoel maar geen pijn.

https://www.strava.com/activities/1262582894

De rest van de week was druk met afspraken en werk en ook nog een storingsdienst die vrijdagavond begon en gepland werk op diezelfde vrijdag welke wat uitliep, m.a.g. pas na 10’en ‘s avonds thuis en er eigenlijk wel klaar mee. Woensdagavond wilde ik nog een 10km lopen om te kijken hoe de knie zich hield maar toen op de bank in slaap gevallen. Ondertussen kwam ik er ook weer achter dat op zondag een Twiske Molenloop gepland stond en ik me voor 10EM ingeschreven had. Toen ik me inschreef leek me dat een goed idee, duurlopen zaten alweer op die afstanden en ik voelde me goed. Nu was het misschien verstandig geweest om de 10EM om te zetten naar een 10Km en die rustig te lopen, maar goed, sometimes..

Dus geregeld dat m’n storingsdienst door een collega waargenomen werd en zondagochtend naar AC Waterland gereden en me aangemeld. Even het weer in de gaten gehouden en uiteindelijk gekozen voor korte broek en lange  mouwen. Bij de Damloop was het renrugzakje van Aonijie goed bevallen om wat spullen mee te nemen dus ook dit keer hing die om m’n rug. Dit keer wat voller (lange broek, extra jasje, gelletje, waterflesje etc.) mocht het toch zo zijn dat m’n knie het niet zou houden en ik een stuk moest gaan wandelen.

Ik had deze loop wel ingepland als langezame duurloop en als testloop voor de gelletjes die gekocht had en m’n nieuwe softflask (met rietje). Softflask is goed bevallen, volgende keer wel even zorgen dat de lucht eruit is, dit heb ik naderhand thuis maar even goed getest. Gelletje..sjah, da’s even wennen, en nog even uitvinden op welke afstand ik die in ga nemen, misschien nu te laat zoals je misschien wel kan zien op m’n stravalinkje, maar ik denk dat ik nog genoeg tijd heb om dat een aantal keer te testen.

Na twee weken eigenlijk niet lopen was dit volgens mij wel de zwaarste loop tot nu toe, op een gegeven moment liep ik helemaal alleen en begon het weer ook niet mee te werken en zakte m’n tijden goed in. Op het laatst kwamen er nog een paar lopers bij die ik heb geprobeerd te volgen, maar toen wilde de bovenbeentjes niet echt meer.

https://www.strava.com/activities/1262582894

Weekafstand: 21,2Km

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.