HM Training – Week 3

Planning voor week 3:

  • Ma Duurloop Afstand: 8 km in 6.24 min/km
  • Di Rust / XT
  • Wo DTC Baantraining -of- Tempoloop Afstand: 8 km, inclusief warming-up en uitlopen; 4,8 km in 5.45 min/km
  • Do Rust / XT
  • Vr Rustige duurloop Afstand: 14,4 km in 6.45 min/km
  • Za Rust / XT
  • Zo Duurloop Afstand: 8 km in 6.24 min/km

Maandagavond na het eten omgekleed, mini-me in bed gedropped, nog even het eten laten zaken en toen de hitte in die we tegenwoordig midden oktober hebben. Het was volgens mij nog minimaal een graad of 20 met een warm windje die er voor zorgde dat er weinig zuurstof in de lucht zat. Ondanks dat er een duurloop gepland stond werd het uiteindelijk een tempoloopje, waarbij het tempo (helaas) nogal fluctueerde, 7,1km a gemiddeld 5:57min/km. 1Ste kilometer ging nog wel netjes langzaam maar kilometer twee had ik blijkbaar haast want die ging in 4min58.

Daarna kakte het in en werd het zwaarder, toen ik ook nog bijna m’n enkel verzwikte door op iets te stappen was de lol er eigenlijk wel af. Dinsdagochtend voel ik m’n rechterknie, die heeft blijkbaar die bijna-enkel-verzwikking opgevangen, dus maar rustig aan.

Stravalink: https://www.strava.com/activities/1233490480

Dinsdag en woensdag eigenlijk best veel m’n knie gevoeld en woensdagavond heel voorzichtig gaan warmlopen op de baan. Knie bleef een beetje raar voelen en bij de 1ste loopschooltraining schoot de pijn door m’n knie heen.

Verstandig geweest en gestopt, hierna nog wel anderhalf rondje uitgelopen op de baan en bij thuiskomst de knie voorzien van een icepack.

Stravalink: https://www.strava.com/activities/1243055783

De rest van de week de knie goed in de gaten gehouden en af en toe een klein stukje gerend (soms moet je achter een dochter aanrennen) en zondagavond een kilometer of 3 op een vlot tempo gewandeld.

Totale weekafstand:9,8Km

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.