HM Training – Week 2

Week 2 

  • Ma Rust / XT
  • Di Duurloop  Afstand: 8 km in 6.24 min/km
  • Wo DTC Baantraining
  • Do Rust / XT
  • Vr Rustige duurloop  Afstand: 13 km in 6.45 min/km
  • Za Rust / XT
  • Zo Duurloop  Afstand: 8 km in 6.24 min/km

Zo ziet week 2 eruit, iets meer kilometers, maar in principe is deze week aan veel andere HM Schema’s. Een lange duurloop op lager tempo, twee kortere duurlopen op iets sneller tempo en 1x snelheidswerk. De duurlopen moeten er voor zorgen dat je uithouding krijgt en het tempowerk moet zorgen voor meer tempo.

Ook zie je in alle schema’s dat je blokken van 4 weken hebt, 3 weken vol aan de bak en de 4de week iets minder, een soort “rust” week, zodat je lichaam iets kan bijkomen van de training.

Naast de hardlooptraining doe ik ook nog een aantal keer m’n core trainen, dit gaat er voor zorgen dat je loophouding beter word en je bij vermoeidheid beter blijft lopen.

Maandag: Naar BigGym geweest, geroeid (lichaam opwarmen) en een aantal machines gebruikt voor de krachttraining.

Dinsdag: Duurloop, gelukt, m’n oudste dochter kwam bij ons omdat d’r moeder geopereerd moet worden dus iets later dan gepland (21uur17) naar buiten toe. Nieuw ledvestje gekregen vorige week en deze gelijk gebruikt. Voelt toch wel een stuk veiliger dan 2 van die arm banden van de Action. En boy, wat is het raar weer voor de tijd van het jaar, lange mouwen en een windjackje..veuls te warm. Werd uiteindelijk 8,5km in een gemiddelde van 6:15/km.

Stravalink: https://www.strava.com/activities/1224432021

Woensdag: DTC Baantraining. Overdag was ik vrij druk doordat er een aantal spoedzaken bij klanten voorbij kwamen die inhielden dat er heen en weer gereden moest worden om spullen op te halen en het bij elkaar zoeken van de juiste informatie. Altijd leuk, paniek, als je de 1ste keer bij een specifieke klant komt. Daardoor, denk ik, iets te weinig op m’n voedselinname gelet, en dat merkte ik aan het einde van de training. Deze week was de vaste trainer terug en heb maar gelijk geregeld dat ik het programma ook gemaild ga krijgen. Deze keer was het inlopen, oefeningen als tripling, kniehef etc. maar ook planken (in een aantal variaties) en een aantal oefeningen om de armzwaai beter te krijgen. Hierna begon het echte programma, 3x 600m op een rustig tempo, 5x 400m op een intensief tempo en vervolgens 2x 100m (net geen sprint). Dit alles met 200m of 100m actieve rust.

De 600’s gingen goed, en bij de 3de 400m voelde ik m’n benen zwaar worden en uiteindelijk een klein beetje verkrampen, en dan dan vooral de bovenbenen. De 100m’s ben ik niet eens aan begonnen, rustig uitgelopen en terug in de auto merkte ik pas hoe op ik was. Onderweg even snel langs de Appie en een isotone AA gekocht, dit hielp gelukkig ontzettend. Thuis nog wat gegeten en vervolgens warm douchen en het bed in.

Stravalink:https://www.strava.com/activities/1225751738

Op vrijdagavond had ik m’n longrun gepland staan, maar die arbeit liep een beetje uit en was pas laat thuis. En na het eten zakte de vermoeidheid het hele lichaam door en lag ik om 21uur15 op bed om de volgende ochtend pas om 9uur15 wakker gemaakt te worden door de kids die toch wel honger kregen.

Na een dagja zwemles, boodschappen, eten koken en om het kwartier scheidsrechter te hebben moeten spelen tijdens het eten gemeld dat wat er ook gebeurt, papa gaat hardlopen en als die bij terugkomst zou horen dat er ge*** was geweest d’r een paar dametjes de volgende ochtend moeite zouden hebben met het normaal zitten. Hierna omgekleed en gegaan, en na 10EM weer binnengekomen. Het weer was erg goed, misschien zelfs een beetje te warm, zeker voor Oktober. Na een uur en 40 minuutjes kwam ik dus “soaking wet” weer binnen en mochten de koolhydraatjes en de elektrolietjes weer aangevuld worden. Een Radler 0.0 deed goed z’n werk, word de volgend run tijd om is te testen met een gelletje om te zien of mijn maag dat volhoud.

Stravalink: https://www.strava.com/activities/1230283983

Totale weekafstand:33.9 KM

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.